Proje Türü |
Tübitak |
Proje Adı |
Yazmak İçin İstemek Gerek |
Proje Yürütücüsü |
Sebile SERTTAŞ |
Proje Uygulama Yeri |
Mehmet Uzal Sosyal Bilimler Lisesi |
Proje Alanı |
Türk Dili ve Edebiyatı |
Proje Özeti |
Günümüzde gençlerin kendilerini ifade etmedeki yetersizlikleri ve çaresizlikleri nereden gelmektedir? Gençlerin bir aradayken kullandıkları kelime sayısı onların kendilerini yazılı olarak da ifade etmelerine yeterli mi? Türkçenin dil varlığı bu kadar zengin iken niçin sınırlı sayıda kelime ile yazı yazmaya çalışırlar? Bu sorular bizim için sadece çıkış noktası olarak ortaya koyduğumuz sorulardır. Asıl sorun kendini yazarken de konuşurken de ifade etmede güçlük çeken gençlerin bu sorunu fark edip çözüm için emek harcamamalarıydı. Karma araştırma modeli kullandığımız projemizde, lise öğrencileri arasında yazarlığı olan ilginin düzeyini ve yapılan çalışmaları ortaya koymak, öğrencilerin etimoloji bilgisinin arttırılmasını sağlamak, yazı dilinin de konuşma dili kadar güçlü olması gerektiğini anlatmak, öğrencilerin yazma ve okumaya olan ilgilerini arttırmak hedeflenmiştir. Bu hedef doğrultusunda Yaratıcı Yazarlık Atölyesi kurulmuş ve bu atölye kapmasında gönüllü öğrencilerle çeşitli dil ve edebiyat etkinlikleri yapılmış ve lise öğrencilerini yazı çalışmalarından alıkoyan etkenler ortadan kaldırılmaya çalışılmıştır. Proje kapsamındaki etkinliklerin "HAZNE" adlı sosyal medya hesabı yoluyla yaygın etki yaratması istenmiştir. Bu etkinliklerin başında akademisyenlerle yapılan söyleşiler, etimoloji çalışmaları ve okuma çalışmaları gelmektedir. Görüşme ve gözlem yoluyla çeşitli bulgular elde edilmiştir. Bu bulgular sonucunda yapılan dil ve edebiyat etkinliklerinin yüksek oranda olumlu sonuç verdiği, lise öğrencilerinin yaratıcı yazarlığa olan ilgisinin arttığı tespit edilmiştir. |