Proje Türü |
Tübitak |
Proje Adı |
Pandemi Döneminde Türkiye, Almanya, İtalya, Romanya, Belçika ve Finlandiya'da Uygulanan Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi |
Proje Yürütücüsü |
Mahizer KARS |
Proje Uygulama Yeri |
Mehmet Uzal Sosyal Bilimler Lisesi |
Proje Alanı |
Sosyoloji |
Proje Özeti |
Bu projenin amacı tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını nedeniyle yaşanan kapanmaların okulları da kapsaması ve bunun sonucunda okullarda yüz yüze yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerinin e-öğrenmeye dönüştürülerek uzaktan yürütülmek zorunda kalınmasıyla yaşanılan zorlukları ve öngörülen problemlerin çözümüne bir ışık tutabilmek, Türkiye, İtalya, Almanya, Romanya, Belçika ve Finlandiya 'da pandemi sürecinde uygulanan uzaktan eğitimin, kullanılan yöntemlerin ve ders sürelerinin, teknolojik altyapının yeterliliğini, derslere katılım oranlarını, uzaktan eğitimin öğretmen ve öğrencilerin günlük hayatına ve aile içi iletişimine etkilerini araştırmaktır. Araştırmada 42 öğretmen ve 181 öğrenciye, araştırmanın amacına hizmet edecek 10 sorudan oluşan bir anket Google Formlar aracılığıyla uygulanmıştır. Araştırma dili Türkçe ve İngilizcedir. Sonuçlar grafikler üzerine yansıtılarak nicel veri analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgular yapılan literatür taramaları da göz önünde bulundurularak sonuçlara ulaşılmıştır. Sonuçlara bakıldığında genel olarak uzaktan eğitimde görülen eksiklikler tespit edilmiş ve tüm katılımcılarda kısmen memnuniyet görülmüş, kısmen teknolojik altyapı yetersizliği tüm ülkelerde gözlemlenmiş, öğretmenlerin genel olarak bu süreçten öğrencilerden daha çok etkilendiği görülmüştür. |