Tarihçe

12.03.2020 1419

Okulumuzun ilk binası; 1970'li yılların başında hastane binası olarak inşa edilmiş ve uzun yıllar bu amaçla hizmet vermiştir. Daha sonra, bugün kullanılmakta olan Devlet Hastanesi binasının hizmete girmesiyle, bina Sağlık Meslek Lisesi olarak hizmet vermeye devam etmiştir. 1998 yılında Sağlık Yüksekokulunun açılmasıyla bina üniversiteye hizmet vermeye başlamıştır. Aynı binada 2008 yılından itibaren MAKÜ Fen Edebiyat Fakültesi de hizmet vermiş olan bu birimler, 2010 yılında ana yerleşkeye taşınmışlardır. Aynı yıl Milli Eğitim Bakanlığının 29.06.2010 tarih ve B.08.0.OGM.0.06.05.160.01.00/5300 sayılı onayı ile mevcut binada Burdur Sosyal Bilimler Lisesi olarak eğitim öğretime açılmıştır. Okulumuz 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında yeni binası ve Mehmet Uzal Sosyal Bilimler Lisesi ismiyle döneme başlamıştır. 2016-2017 Eğitim-öğretim yılında yeni pansiyonunun da açılmasıyla okulumuzun büyük bir eksikliği giderilmiştir.                                                                                                              

SOSYAL BİLİMLER LİSELERİNİ TANIYALIM

Sosyal Bilimler Liseleri, Fen Liselerinin Türkçe, Matematik ve Sosyal alandaki eşdeğeri olarak planlanmış, bu alandaki üstün zekâlı ve yetenekli öğrencileri geleceğin yöneticileri, hukukçuları ve bilim adamları olarak yükseköğrenime hazırlamak, kendi kültür ve uygarlığını iyi tanıyan, çevre uygarlıkları iyi tahlil eden, altyapısı güçlü, iyi donanımlı bilgili öğrenci yetiştirmek, bakış açısı ve yaklaşımı gelişmiş, özgüveni tam, demokrasiyi sindirmiş, girişimci, aktif ve sosyal araştırmacı, toplum değerlerine ve insanî değerlere saygılı insanlar yetiştirmek üzere ilk defa 2003 yılında İstanbul'da açılmıştır. 

 Okulun Amacı

a) Edebiyat ve Sosyal Bilimler alanlarında ihtiyaç duyulan üstün nitelikli bilim adamlarının yetiştirilmesine kaynaklık eder.

b) Edebiyat ve sosyal bilimler alanlarındaki ilgi ve yetenekleri üst düzeyde olan öğrencileri bu alanlarda yükseköğretime hazırlar.

c) Öğrencilerin bilimsel, kültürel ve teknolojik gelişmeleri izleyebilecek düzeyde Türkçe ve yabancı dil öğrenmelerini sağlar.

d) Öğrencilerde geçmiş nesiller ile çağdaşları arasında ortak duyguların uyandırılmasını sağlar.

e) Türk sanat ve kültür birikimini anlayıp yorumlayabilen, yeni bilgi ve projeler üretebilen bireyler yetiştirir.

f) Toplumun ekonomik ve kültürel kalkınmasına bilinçli bir şekilde katkıda bulunur.

g) Öğrencileri edebiyat ve sosyal bilimler alanlarında araştırmaya yöneltecek ve gelişmelere ilgilerini uyandıracak ortam ve şartları hazırlar.

Bilim Danışma Grubu

        Okulun eğitim-öğretim programlarının geliştirilmesi, öğretmenlerin hizmet içi eğitimde yetiştirilmesi, eğitim alt yapısının iyileştirilmesi, seminer ve projelerin nitelik yönünden geliştirilmesini sağlamak amacıyla Bakanlıkla işbirliği içinde çalışmak üzere üniversite öğretim üyelerinden Bilim Danışma Grubu oluşturulur. Bilim Danışma Grubu 3 yılı doldurduğunda her yıl bir üyesi yenilenir. İş birliğinin esasları, Bakanlık ve Üniversitelerle yapılacak protokol ile belirlenir.


Giriş Sınavı ve Kayıt-Kabul

         Okula merkezî sistemle yapılan Liselere Geçis Sınavı (LGS) ile öğrenci alınır.


Öğretim Programları

  • Bu okullarda Bakanlıkça uygun görülen ders çizelgeleri ve öğretim programları uygulanır.
  • Eğitim-öğretim Türkçe yapılır.
  • Uluslararası Bakalorya Programı (IB) uygulamasına da yer verilebilir.
  • Uluslararası Bakalorya Programını uygulayan okullarda Matematik ve Fen Bilimleri dersleri yabancı dille okutulur. (Mayıs 2004/25472 RG)

Türk Dili ve Edebiyatı Grubu ile Sosyal Bilimler Grubu Derslerinin Ağırlığı

         10 uncu, 11 inci ve 12. sınıflarda Türk Dili ve Edebiyatı Grubu ile Sosyal Bilimler Grubu derslerinin ağırlığı, haftalık ders çizelgesindeki ders saatleri toplamının %60'ından az olmayacak şekilde düzenlenir.

Proje Seminer ve Topluma Hizmet Çalışmaları

         Her öğrencinin öğrenimi süresince bireysel veya grup hâlinde Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Coğrafya, Sanat Tarihi ve Felsefe Grubu derslerinin en az birinden proje ve seminer çalışmalarına katılması zorunludur. Proje ve seminer çalışmaları, öğrencilerin ilgi, istek ve yeteneklerine göre bireysel ya da grup hâlinde Bilim Danışma Grubu üyelerinin veya öğretmenlerin gözetiminde serbestçe yaptıkları çalışmalardır. Okul yönetimi, çalışmaları belli bir plan dahilinde öğretmenler, Bilim Danışma Grubu üyeleri, üniversite öğretim elemanları veya alanında tanınmış kamu ve özel kurum ve kuruluşların iş birliği ve çalışanların desteği ile yürütür. Okullarda Bilim Danışma Grubu veya okul yöneticilerince sağlanacak konuşmacılar aracılığıyla okulun amaçlarına uygun konferanslar düzenlenebilir. Seminer ve proje çalışmalarında öğrencilerin laboratuvar, bilgisayar, internet, kitaplık, spor salonu ve konferans salonu gibi imkânlarından en verimli şekilde yararlanmaları için okul yönetimi gerekli tedbirleri alır. Topluma hizmet etkinliklerine önem verilir. Öğrencilerin bu etkinliklere katılmaları zorunludur. Proje ve seminer çalışmaları ile topluma hizmet etkinlikleri notla değerlendirilmez. Ancak, öğrencilerin mezuniyetlerinde belgelendirilir.