eTwinning Projelerimiz

04.04.2022 540

Proje Fotosu Poje Adı / Açıklama
17-01-2023 

Math Literate: 17.10.2022 tarihinde yürütülmeye başlanmıştır. Öğrencilerin matematiğe bakış açısını farklı bir çalışma ile değiştirmek için tasarlanmış bir proje dir,çünkü matematik bir soru çözme becerisi değil problem çözme becerisidir.Proje 12 ortaklı Avrupa projesidir. Maths: the Language of the Universe 30.12.2020 tarihinde Matematik öğretmeni Nihal MANAY tarafından yürütülmeye başlanan projemiz 14 ortaklı bir Avrupa projesidir. Bu proje soyut bir ders olarak algılanan matematiğin aslında pek çok yerde karşımıza çıktığını öğrencilere fark ettirmek amacıyla oluşturulmuştur.

17-01-2023

Zekanı Görünür Kıl

Kayıt Tarihi:02.03.2020

Proje hakkında

 Öğrencilerin problem çözme, iletişim ve akıl yürütme, öz düzenleme ve psikomotor becerilerinin ve duyuşsal özelliklerinin geliştirmek,rekabet ve yardımlaşma duygusunu geliştirmek.

Öğrencilerin problemleri sadece sayılar ve şekillerle değil aynı zamanda gerçek hayat materyalleri ile kurgulayarak ve gerçek dünya sorunlarıyla ilişkilendirebilmesini sağlamak
Maddi olanaklardan yoksun olması nedeniyle bu tarz oyunlarla tanışmamış öğrencileri bu materyallerle tanıştırmak.

17-01-2023

OLD TRADITIONS, NEW TRADITIONS IN EUROPE

Kayıt Tarihi:24.12.2019

Proje Hakkında:

Proje, tüm Avrupa ülkelerindeki geleneklerin güzelliğini yansıtmak amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra Avrupa Birliği'nin varlığından bu yana, içindeki tüm ülkeler bir aile haline geldiğinden, yeni gelenekler icat edilir veya komşulardan ödünç alınır.

 Bu projede aylık tezahürlerimizi onlarınkiyle karşılaştırarak Avrupa ülkeleri ve geleneklerini öğrenmeyi amaçladık.

17-01-2023

HER ŞEHİR BİR DÜNYA

Kayıt Tarihi: 03.03.2020

Ülkelere göre projede yer alan öğretmenler: ROMANYA (1), TÜRKIYE (9)

 Proje Hakkında

Proje, geldiğimiz yerlerin büyüsüne özellikle dikkat ederek, şehirlerin kültürel mirasını keşfetmeyi içermektedir. Her şehrin kendi geleneği, eşsiz kültürü ve yaratıcıları vardır. Proje katılımcıları, küçük vatanlarının özgünlüğünü gösterebilecek ve diğer proje katılımcılarını tanıyabileceklerdir.

Proje lise öğrencilerine yöneliktir.

17-01-2023

SOSYAL VE AKADEMİK GELİŞİM PROJESİ (SAGEP)

 09.01.2019

Projemiz 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununda bireye yönelik tanımlanan 'Beden, zihin, ahlak ,ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere , hür ve bilimsel düşünme gücüne , geniş bir dünya görüşüne sahip , insan haklarına saygılı , kişilik ve teşebbüsse değer veren , topluma karşı sorumluluk duyan ; yapıcı , yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmeyi' hedef alan bir projedir. Tabidir ki böyle bir çalışmada bireyin istekli olması 'su satmak için susatmalısınız.' İlkesi gereği önemlidir. Diğer önemli bir husus ise projenin veliler ve öğretmenler tarafından desteklenmesi ve teknik açıdan gerekli olan temel eğitimlere katılması gerekliliğidir.

Ortaöğretim seviyesinde bulunan öğrencinin becerilerinin farkına varmasının eğitim amaçlarına uygun gelişim sonuçlarını verecek olması, karşılaşacağı sınavlarda daha başarılı olması, sosyal yaşam içerisinde daha uyumlu ve model birey oluşumunun sağlanabilmesi gibi bireyin hem içe dönük hem dışa dönük özelliklerinin kişisel gelişim öğretileri ile geliştirilebilmesi temel amaçtır. Bu konudaki çalışmalarda yaş özellikleri dikkate alınarak ortaöğretim çağındaki öğrencilere uygulanarak, mutlu, ne istediğini bilen, çözüm üretebilen, üretici, öğrenmeyi öğrenmiş, en önemlisi kendini tanımlamış ve sürekli gelişimi benimsemiş, geleceğin toplumsal öğeleri olan bireyler hedeflenmektedir.

Proje hakkında

Öğrenci, veli ve öğretmenleri dünyadaki harika yapılarla buluşturmak. 

Dünya nın harika yapıları hakkında bilgi sahibi olmak.

17-01-2023

MATEMATİK ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME / LEARNING TO LEARN MATHEMATICS

Okulumuzun Kayıt tarihi: 06.09.2018

 Proje hakkında:

Projemizde öğrencilerimizi gerçek hayatta matematiğin pratik kullanımını bulmak,matematik ile diğer disiplinler ve dünya arasındaki bağlantıyı fark etmek için motivasyonlarını artıracak çalışmalarda bulunacağız. STEM faaliyetleri dahilinde , öğrencilerin matematiği kendi öğrenme stillerini fark etmesi bakımından geliştirici bir proje olacaktır.

Öğrencilerimize matematiğin; yaşadıkları evrenin sistematik tanımlar sayesinde daha iyi anlayabilecekleri bir dil olduğunun farkına varmalarını sağlamak. Bir dil bir insan , iki dil iki insan demekse matematik bilmek tüm dünyada kullanılan ortak bir dili bilmektir düşüncesinin farkına vardırmak. Ayrıca yaşadığı evreni daha iyi tanımasına anlamasına yardımcı olmak.

Günlük yaşamda matematik kullanımını ve gerçek yaşam problemlerini tanımak,

matematiği diğer konulara bağlamak,

gözlem ve doğruluğu uygulamak,

çeşitli problemlerin çözümünde matematik bilgisini uygulamak.Grup çalışmasını teşvik etmek. Öğrencilerin kendi çalışmaları için sorumluluk üstlenmelerini ve güçlü yeteneklerini ortaya çıkaracak faaliyetleri yürütmelerini sağlamak.

17-01-2023

SteMath

Kayıt Tarihi:01.10.2019

Ortaklar:ERMENISTAN (1), HIRVATISTAN (1), MOLDOVA CUMHURIYETI (1), PORTEKIZ (1), ROMANYA (1), SIRBISTAN (1), TÜRKIYE (11)

 

PROJE HAKKINDA:

Stem çalışmalarının En önemli bileşenlerden biri matematiktir.Herkes stem hakkında bir şeyler yapmaya çalıştığında, matematik öğretmenlerinin ne yapacağı üzerinde çalışmak istedik.Öğrencilerin matematik önyargılarını kırmak için, matematiğin günlük yaşamda bize ne faydası olduğu sorusunun cevabını aradık.Matematiksel modellemenin bizi buna götüreceğini düşünerek,Matematiksel modelleme ile öğrencilerimizi günlük yaşamın sorunlarına daha da yaklaştırdık

Bu amaçla her ay matematik problemlerini stem ile birleştirerek matematiksel modelleme yoluyla sorular üzerinde çözümlemeler yaptık.

17-01-2023

STRATEJİ DÜNYAM

Okulumuzun Kayıt tarihi: 26.09.2018

 

Proje hakkında

14-18 yaş grubundaki lise öğrencilerini hedef alarak, okullarda zeka ve akıl oyunları odaları, sınıfları yada köşeleri oluşturma amacıyla yola çıktık. 'strateji dünyam' adlı projemizle her türlü zeka oyunu oynamanın - bulmaca ve sudoku çözmek, satranç,mangala,scrabble,jenga vb oynamak, rübik küp çözmek, kelime oyunları gibi aktivitelerin- beyne egzersiz yaptırdığı için odaklanmayı ve hatırlamayı arttırdığını, farklı bakış açıları kazandırdığını,yaratıcı düşünmeyi geliştirdiğini,çözüm odaklı olmayı öğrettiğini düşünüyoruz. Günümüzde özellikle çocuklarımızı ve gençlerimizi internet ve bilişim teknolojilerindeki hızlı gelişmelerle daldıkları sanal dünyadan çıkmalarını sağlayarak gerçek oyunlara ve gerçek sosyal ilişkilere sevk ettiğini göstermek istiyoruz. Öğrencilerimizin boş zamanlarını eğlenceli ve verimli geçirmelerini istiyoruz. Okulu öğrenciler için daha eğlenceli bir ortam haline getirerek erken okul terkini önlemek istiyoruz.

17-01-2023 

LIFE IS MATH, MATH IS LIFE

Projemiz ile Varlığın ve sürekliliğin temeli olan matematiğin, teknolojide, bilimde, müzikte, sporda ve günlük rutinlerimizde kullanım şekillerine dikkat çekerek, öğrencilerimizin farkındalığını artırıp onlara yeni bir bakış açısı ve yorum kazandırmayı planlıyoruz.

Öğrencilerimiz,

1. Web 2.0 araçlarını kullanmayı uygulama yaparak öğrenecek,

2. Farklı okullardan öğrencilerle bir araya gelerek, işbirlikçi öğrenme becerilerini kazanacak, ortak ürün çıkarabilmeyi öğrenecek,

3. Analitik düşünme becerisini geliştirecek ve stratejik düşünme yeteneğine sahip olacak

4. Matematiğin günlük yaşamdaki kullanım alanlarını öğrenerek matematiğe karşı ilgileri artacak,

5. Projede verilen görevleri yerine getirerek sorumluluk bilincine sahip olacak,

6. İletişim becerisini geliştirecek,

7.Güven ve özgüven geliştirecek,

8. Kaliteli zaman geçirecek,

 

9. Twinspace de paylaşılanlara yorum yaparak kendini ifade edebileceklerdir.

17-01-2023 

Muhabbet Meclisi

Öğretmenlerin tecrübelerini paylaşacağı, öğrencilerin de bu tecrübelerden istifade edeceği ve fikirlerini paylaşacakları bir ortam oluşturmak gayesiyle belirlenen bir alanda veya konuda sınıf dışında belirlenen bir ortamda (şark köşesi, kütüphane vb.) Sohbet edilerek öğrenci ile tecrübe paylaşımı yapılmaktadır. Tarih, edebiyat, matematik gibi alanlarla ilgili sorunları olan öğrencilerin de katılımlarını sağlayacak söyleşiler düzenlenecektir.

17-01-2023 

Kodla Eğlen, Teknolojiyle Öğren

         Felsefe Grubu Öğretmeni Halit SOLAK rehberliğindeki  ''Kodla Eğlen, Teknolojiyle Öğren'' adlı eTwinning projesi Burdur ve İstanbul illerinden farklı 9 okulun ortaklığında gerçekleştirilmiş olan ulusal bir projedir. Projenin amacı Kodlama yaparak öğrencilerin dikkatini güçlendirmek, konsantrasyon ve yaratıcılığı arttırmak, öğrencilerin analitik düşünme ve problem çözme becerisini geliştirmek;  eğlenerek,  özgüvenlerini geliştirerek öğrenmeyi sağlamak. Farklı web 2 araçları kullanarak öğrencilerin kodlama eğitimi ile algoritma kurma becerisi kazanmalarının yanı sıra soyut kavramları özelleştirmesine olanak verilmiştir.

 04-04-2022

Değerlerimiz Güzelliğe Dönüşsün

Açıklama: Okulumuz Müdür Başyardımcısı Kadriye SARIYAR 24.10.2021 tarihi itibariyle Değerlerimiz Güzelliğe Dönüşşün adlı e Twinning projesini yürütmeye başlamıştır. Projede öğrencilerimizle birlikte geri dönüşüm malzemelerinden yapacağımız çalışmalarla sevgi, saygı, hoşgörü, paylaşma gibi değerlerimizi anlatmak hedeflenmektedir.

04-04-2022

Kurmacanın Büyülü Dünyasında

Açıklama: Öğrencilerimizin okuyan, düşünen, yorumlayan, eleştiren medeniyetimizin kültürel mirasını değerlendiren, kültürümüzün söz ve yazı varlığını geliştiren, zenginleştiren ve yaygınlaştıran; geleceğin kültür elçileri olmak için çaba harcayan, okumayı bir yaşam biçimi haline getiren, arkadaşlarıyla kültürel zeminde yeni bağlar kuran bireyler olarak yetişmelerini sağlamak ve onların bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal, edebî gelişimlerine çok yönlü katkıda bulunmak amacıyla okulumuz Felsefe Öğretmenleri Tülin EROL ve Halit SOLAK ile Müdür Başyardımcımız Kadriye SARIYAR 02.01.2022 tarihi itibariyle Kurmacanın Büyülü Dünyasında adlı e Twinning Projesini yürütmeye başlamışlardır.