Proje Türü |
Tübitak |
Proje Adı |
Fabl İle Proje Tabanlı Öğrenme |
Proje Yürütücüsü |
Halit SOLAK |
Proje Uygulama Yeri |
Mehmet Uzal Sosyal Bilimler Lisesi |
Proje Alanı |
Teknolojik Tasarım |
Proje Özeti |
Bireysel farklılıklar öğrenme sürecimizi etkilediği bilinmektedir .Her çocuk farklı şekillerde öğrenir. Teknolojinin gelişmesiyle öğrenme şekilleri değişmiştir. Çocukların aktif katılımıyla yapılan öğrenmeler daha kalıcı ve etkilidir. Proje tabanlı öğrenme hayatın içinden örnekler ile çalıştığı için öğrencilerin en çok tercih ettiği öğrenme şekli olmalıdır. Tasarım temelli araştırma modelinin kullanılacağı araştırmada öncelikle literatür kaynaklardan bilimsel yöntemi anlatan yerli ve yabancı okul öncesi hikayeler araştırılacaktır ve incelenecektir. Daha sonra öğrencilerden proje tabanlı öğrenme yöntemini kullanan bazı hayvanların anlatıldığı küçük hikayeler yazmaları istenecektir. Hikâyelere uygun resimler Microsoft paint 3D,Krita gibi araçlar kullanılarak yapılacaktır. Beğenilen hikayelerden iki tanesi matbaada basılacak ve anaokul öğrencilerine okutulacaktır.Okul öncesi öğrencileri proje tabanlı öğrenmeyi fabl ile eğlenceli ve kalıcı bir şekilde öğrenecektir. Hayatlarında karşılarına çıkabilecek problemlere karşı hazırlıklı olacak, teknolojiyi kullanacak, arkadaşlarıyla yardımlaşarak öğrenecek farklı fikirleri duyacak ve problemin çözümünü kalıcı bir şekilde çözecektir. Ayrıca proje tabanlı öğrenmenin okul öncesi yaşlarda öğrenilmesi ülkemizin geleceği içinde oldukça önemli süreçtir. Proje tabanlı öğrenen çözüm odaklı, akılcı nesiller yetiştirmek hedeflenmektedir. |