Proje - Fabl İle Proje Tabanlı Öğrenme

26.11.2024 37

Proje Türü

Tübitak

Proje Adı

Fabl İle Proje Tabanlı Öğrenme

Proje Yürütücüsü

Halit SOLAK

Proje Uygulama Yeri

Mehmet Uzal Sosyal Bilimler Lisesi

Proje Alanı

Teknolojik Tasarım

Proje Özeti

Bireysel farklılıklar öğrenme sürecimizi etkilediği bilinmektedir .Her çocuk farklı şekillerde öğrenir. Teknolojinin gelişmesiyle öğrenme şekilleri değişmiştir. Çocukların aktif katılımıyla yapılan öğrenmeler daha kalıcı ve etkilidir. Proje tabanlı öğrenme hayatın içinden örnekler ile çalıştığı için öğrencilerin en çok tercih ettiği öğrenme şekli olmalıdır. Tasarım temelli araştırma modelinin kullanılacağı araştırmada öncelikle literatür kaynaklardan bilimsel yöntemi anlatan yerli ve yabancı okul öncesi hikayeler araştırılacaktır ve incelenecektir. Daha sonra öğrencilerden proje tabanlı öğrenme yöntemini kullanan bazı hayvanların anlatıldığı küçük hikayeler yazmaları istenecektir. Hikâyelere uygun resimler Microsoft paint 3D,Krita gibi araçlar kullanılarak yapılacaktır. Beğenilen hikayelerden iki tanesi matbaada basılacak ve anaokul öğrencilerine okutulacaktır.Okul öncesi öğrencileri proje tabanlı öğrenmeyi fabl ile eğlenceli ve kalıcı bir şekilde öğrenecektir. Hayatlarında karşılarına çıkabilecek problemlere karşı hazırlıklı olacak, teknolojiyi kullanacak, arkadaşlarıyla yardımlaşarak öğrenecek farklı fikirleri duyacak ve problemin çözümünü kalıcı bir şekilde çözecektir. Ayrıca proje tabanlı öğrenmenin okul öncesi yaşlarda öğrenilmesi ülkemizin geleceği içinde oldukça önemli süreçtir. Proje tabanlı öğrenen çözüm odaklı, akılcı nesiller yetiştirmek hedeflenmektedir.