Proje Türü |
Tübitak |
Proje Adı |
Galton Kutusu Ve Gauss Dağılımı |
Proje Yürütücüsü |
Nihal MANAY |
Proje Uygulama Yeri |
Mehmet Uzal Sosyal Bilimler Lisesi |
Proje Alanı |
Matematik |
Proje Özeti |
Matematik eğitiminde somut materyallerin kullanımı, öğrencilerin soyut matematik kavramlarını daha iyi anlamalarına ve kalıcı öğrenmelerine katkıda bulunan bir önemli stratejidir. Somut materyaller, öğrencilere matematikle ilgili soyut konseptleri gerçek dünya örnekleriyle bağdaştırma fırsatı tanır. Bu materyaller, öğrencilere dokunma ve görsel deneyimler sunarak soyut kavramları somutlaştırır. Bu çalışmada öğrencilerin hazırladıkları ders içi materyal ve oyun ile, Olasılık,Pascal Üçgeni ve Gauss Dağılımı konularında derinlemesine araştırma olanağı sağlanarak, ilgili konuları kavramalarının üst seviyede gerçekleşmesi hedeflenmiştir Çalışmada Tasarım Temelli araştırma modeli kullanılmıştır. Galton kutusu hazırlanarak ve oyunlaştırılarak Gauss Dağılımını somut olarak gösteren materyal tasarlanmıştır. Galton kutusunda dikey bir tahta üzerine yerleştirilmiş bir dizi pim ve bu pimler arasına bırakılan topların serbest düşüşü gösterilmiştir. Böylece rastgele olayların olasılıkları görsel olarak temsil edilmiştir. Galton tahtası üzerinde topun farklı yollardan aşağı inmesini gözlemlemek ve her bir hazneye topun düşme olasılığını hesaplamak, Pascal Üçgeninin temel prensiplerini görsel bir şekilde deneyimleme fırsatı sunmuştur. Olasılık,Pascal Üçgeni, Gauss Dağılımı konularındaki bağlantıların kurulması sağlanmıştır. Bu sayede öğrencilerin dersi daha iyi anlaması, soyut bilgilerin somutlaştırılarak daha kalıcı hale gelmesi ve ders içi aktif katılım oranlarının artması hedeflenmektedir. Ayrıca tüm eğitim kademelerine uygun olarak tasarlanabilir yapısıyla temel matematik eğitimine daha erken yaşta başlanıp matematik korkusu ve kaygısıyla başa çıkılmasında etkili bir araç olacağı düşünülmektedir. Her bir konunun ayrıntılı incelenmesi, istatistiksel düşünceyi güçlendirmek ve gerçek dünya uygulamalarına daha iyi anlam kazandırmak adına önemli bir adımdır. Bu bağlamda, projenin sonuçları, istatistiksel analiz ve modelleme konularında daha derin bir anlayış geliştirmek isteyenlere rehberlik edebilir. |