Proje Türü |
Tübitak |
Proje Adı |
Matematikte Geometrik Boyutların Uzamsal Düşünmeye Etkileri |
Proje Yürütücüsü |
Sultan KAYA |
Proje Uygulama Yeri |
Mehmet Uzal Sosyal Bilimler Lisesi |
Proje Alanı |
Matematik |
Proje Özeti |
Deney düzeneği ve iki boyutlu materyaller yardımıyla uzamsal beceri kazanımı sağlanacaktır. Öncelikle Elektromotor, güç kaynağı, motoru istendiğinde çalıştıracak anahtar, motora bağlı sabit bir eksen, iki boyutlu cismi tutma aparatı ve iki boyutlu cisimler kullanılarak deney düzeneği oluşturulur. Deneyin esasında kullandığımız düzlemsel şekiller (dikdörtgen, üçgen ve yarım daire) bir eksen etrafında döndürüldüğünde taradığı bölge bir hacim belirler. Deneyde Dikdörtgen silindire, dik üçgen koniye, yarım daire küreye dönüştürülür. Mevcut çalışma ile öğrencilerin geometrik şekil ve kavram bilgilerini nasıl kullandıkları ve bu bilgini katkısını araştırmak amacıyla yapılmıştır. Öğrenmede kavramsal sürecin düşünce süzgecinden geçerek problem olarak oluşturulan olgunun ispatlanma ve ilişkilendirme sürecine geçişi sağlanmak istenmiştir. Böylece düzlemsel yüzeylerin döndürülmesi ile üç boyutlu cisimler elde edilir. İki boyutlu cisimleri sabit eksende 360 derece döndürerek soyuttan somuta geçişin basit anlamda gözlenmesi sağlanmış olacaktır. İki boyutlu geometrik şekillerin üç boyutlu düşünebilmesinin uzamsal düşünme becerilerin kazanılmasında önemli olduğu söylenilebilir. Bu çalışmada boyut değişiminin öğrencilerinin uzamsal düşünebilme becerilerine etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu sayede öğrencilerin sorgulama ve akıl yürütme, eleştirel düşünebilme, problemlere alternatif çözümler üretebilme ve uzamsal düşünebilme gibi bazı becerilerin geliştirilmesi sağlanacaktır. |