Proje Türü |
Tübitak |
Proje Adı |
Öğrencilerin Zorluklara Birlikte Başedebilmesi |
Proje Yürütücüsü |
Mithat ÇÖĞMEN |
Proje Uygulama Yeri |
Mehmet Uzal Sosyal Bilimler Lisesi |
Proje Alanı |
Değerler Eğitimi |
Proje Özeti |
Burdur Mehmet Uzal Sosyal Bilimler Lisesi olarak kurumumuzun önceliklerinden biri öğrencilerimiz arası birlikte yaşama olgusunu geliştirmektir. Projemizi, öğrenci asistanlarının dahil olduğu, gönüllü olarak çatışmada hareket eden eğitim uygulamalarının yer aldığı. Eğitim ve ahlaki gelişim için fırsatlar haline geldiği akran desteği uzmanlarına dayandırıyoruz. Birlikte yaşama ve kapsayıcılığı geliştirmeye yönelik bu gorevler şunlan önlemeye yardımcı olacaktır; okulu erken bırakma, okul başarısızlığı ve karşılaşılan devamsızlık sorunu. Ayrımcılığa ve zorbalığa karşı mücadelede ederken, dezavantajlı geçmişe sahip öğrencilerin yenilikçi ve entegre yaklaşımlarla öğrenme sonuçlarını iyileştirmeyi amaçlıyoruz.Projemizin amaçları yapıcı çatışma çözümünü amaçlayan okul arabuluculuğu yoluyla zorbalığı önlemek, öğrencilerin yaşadığı çatışmalarda arabuluculuk rolünu oynamak için gereken stratejileri ve becerileri geliştirmek ve güçlendirmek, arabuluculuk sürecinde kullanılacak teknikleri ve temel becerileri geliştirmek ve bir arada yaşamayı iyileştirmek için iyi uygulamalar bilgisi yoluyla okulumuzda birlikte yaşamanın geliştirilmesini teşvik etmektir. Bireyselleştirilmiş öğretmen işlevini yerine getirmek için gereken yenilikçi stratejileri ve becerileri keşfetmek üzere çalışmalar yapılacaktır. Okul başarısızlığını ve okuldan ayrılmalar bu proje sayesinde önlenecek ve öğrencilere sağlıklı öğrenme ortamları oluşturulacaktır.Proje problemi belirlenmiş projeye dayalı amacımız açıklanmıştır. Araştırma yöntemimiz belirlenmiş ve veriler toplanmıştır. Veriler öğrencilerle yapılan çalışmalarla elde edilmiştir. Elde edilen veriler analiz edilmiş ve sonuçlar rapor halinde sunulmuştur. Proje Hazırlama Yöntem Basamakları,Belirli alanda araştırılabilecek proje probleminin oluşturulması, Projenin probleme dayalı amacının açıklanması,Probleme dayalı araştırma yönteminin belirlenmesi, Araştımıa yönteminin kullanılmasıyla verilerin toplanması ,Elde edilen verilerin analiz edilmesi,Yapılan analizler sonunda ulaşılan sonucun rapor halinde sunulması Söz konusu basamaklarda yer alan yöntemleri inceleyelim. |